Denna webbplats använder egna och tredjepartscookies, för att webbplatsen ska fungera korrekt och för att generera användningsstatistik.
Genom att fortsätta att surfa förstår vi att du samtycker till vår ookiepolicy

Resevillkor

Vänligen läs igenom följande villkor innan du köper din resa från "Spain is More".

"Spain is More 2010 S.L." (benämns hädanefter som "Spain is More " ) är en spanskregistrerad resebyrå med huvudkontor i León i nordvästra Spanien.

Spain is More är en välrenommerad resebyrå som endast samarbetar med professionella och hängivna aktörer, vare sig det rör sig om biluthyrning, hotell, aktiviteter, guider, tågresor, båtfärder m.m.

Enligt spansk lagstiftning är en resebyrå obligatorisk medlem av den spanska resegarantin. På alla viktiga punkter är den identisk med de resegarantiordningar som råder inom EU och försäkrar att Spain is More alltid kommer att leva upp till sitt professionella ansvar. Våra gäster är 100% täckta av den säkerhet och försäkringar som den spanska lagen begär från resebolag.

"Spain is More " är registrerad som en resebyrå vid " Dirección General de Turismo de Castilla y León " under licensnummer: CICL.24 – 072.

Klicka på länken för att se ytterligare information och dokumentation: http://www.turismocastillayleon.com

  1. Bokning av resan
  2. Alla slutliga bokningar och reservationer måste göras antingen via e-post till Spain is More eller via din personliga inloggning på vår hemsida (om du mottar en personlig inloggning eller ej, beror på vilken typ av resa).

    Bokningen är bindande för gästen/kunden (hädanefter kallad gäst) när Spain is More via e-post mottar de nödvändiga personuppgifterna för alla resenärer.

    Gästen måste vid bokningen tillhandahålla Spain is More följande information för alla resenärer: Fullständigt/a namn (enligt pass), adress (er), mobiltelefonnummer på telefonen som du avser att ta med på resan, födelsedag (-ar) och, om möjligt, e-postadress (er). Gästerna måste även vid bokningen delge om vissa gäster kräver speciell hänsyn under resan (funktionshinder, allergier m.m.).

    En bokning är först bindande för Spain is More när resan slutligen bekräftas av Spain is More via e-post, hädanefter kallat tid för bekräftelse. Vi strävar alltid efter att skicka bekräftelsen inom två arbetsdagar från resans bokningstillfälle. Vid beställning antas gästen ha läst och accepterat våra villkor för resor och vistelse.

    Fram till att Spain is More har bekräftat bokningen kan den annulleras av Spain is More, utan kostnad för gästen eller för Spain is More.
  3. Resans pris
  4. Resans pris inkluderar alla tjänster som nämns i anbudet samt alla obligatoriska skatter och avgifter. Frukost, andra måltider och aktiviteter/tjänster ingår ej, såvida detta inte anges tydligt i anbudet. Det angivna priset är, om inte annat uppges, giltigt i högst 10 dagar efter att anbudet skickats.

    Särskilda hotellfaciliteter som tennisbana, internet, tillgång till spa och wellness m.m. ingår vanligtvis inte i priset.
  5. Betalningsmetoder och villkor
  6. När du har accepterat resan och angett nödvändig information om passagerarna, samt accepterat Spain is More´s avbokningspolicy, kommer en faktura för depositionen för din resa automatiskt att genereras. Vi erbjuder två betalningsalternativ: Ett med VISA eller MASTERCARD och det andra via banköverföring.

    Betalning med betalkort: Om du väljer att betala med kort, kan du fortsätta omedelbart efter att ha accepterat resan, genom att följa de angivna stegen. Du har också möjlighet att skjuta upp betalningen, men kom ihåg att den maximala tidsfristen för betalning är 3 dagar. I bekräftelsemailet kommer du att få en länk, med tillgång till ditt kundområde 'Min Semester', hos Spain Is More, där du kan se och betala fakturan. Viktigt: Överföring med betalkort ska ske i €. Vid betalning med kort tar Spain is More endast emot en transaktionsbekräftelse från banken, och har alltså inte tillgång till dina kreditkortsuppgifter.

    Betalning via Banköverföring: Om du föredrar att betala via banköverföring, hittar du alla nödvändiga detaljer på fakturan. När du gör överföringen är det viktigt att du inkluderar både fakturanumret och ditt fullständiga namn, så att Spain Is More snabbt kan identifiera din betalning. Observera att eventuella ytterligare kostnader som uppstår till följd av banköverföringen kommer att vara ditt ansvar.

     

    Deposition

    Om din resa inte inkluderar flyg kommer depositionen att utgöra 20% av det totala resans pris. Om din resa däremot inkluderar flyg kommer depositionen att utgöra 40% av det totala resans pris, på grund av de kostnader som är förknippade med flygbiljetterna. I båda fallen ska depositionen betalas inom högst 3 dagar efter att du har bekräftat din resa. Det är avgörande att hålla tidsfristen för betalning av depositionen. Försening av denna betalning kan medföra problem, brist på tillgänglighet av flyg, boenden och möjligen ändringar i det ursprungliga priset på resan. Spain is More förbehåller sig rätten att avboka reservationen om det finns väsentliga förändringar som påverkar det totala priset på resan. I sådana fall kommer avbokningen att ske utan ytterligare kostnader från Spain is More. Kom ihåg därför att det, efter att din resa har bekräftats, är avgörande att betala depositionen i tid för att säkra din reservation.

     

    Avräkning av restbeloppet

    Du ska betala restbeloppet för din resa senast 30 dagar innan resan börjar. För resor utan flyg motsvarar detta belopp 80% av det totala resans pris, medan det för resor med flyg är 60%. Det är avgörande att hålla denna tidsfrist, eftersom Spain is More har rätt att avboka resan om betalningen inte sker i tid, utan möjlighet till återbetalning av den redan betalda depositionen. Faktura skickas via e-post cirka 6 veckor före avresa.

     

    Reservationer med kort varsel

    För reservationer som görs med kort varsel, det vill säga när reservationen görs mindre än 30 dagar innan resans start, ska det totala beloppet betalas inom högst 3 dagar efter att resan har bekräftats av Spain is More. Det är avgörande att hålla dessa tidsfrister för att säkra din resa och undvika komplikationer.

  7. Avbokning
  8. Om gästen avbokar sin resa med mer än 60 dagar till avresedatum, återbetalas inte depositionen. Om resan avbokas mellan 60 till 30 dagar till avresedatum kommer 60% av resans totala pris inte att återbetalas. Vid avbokning senare än 30 dagar före avresedatum återbetalas ingenting av resans totala kostnad.

    Avbokningsreglerna ovan tillämpas inte inträdesbiljetter. Dessa biljetter kan aldrig återbetalas helt eller delvis. Om resan avbokas betraktas dessa biljetter som separata, och inte som en del av depositionen. Läs mer om våra rese- och avbokningsförsäkringar nedanför.

    Om Spain is More före avgång annullerar, eller gör betydande förändringar i resan, skall gästen informeras omedelbart.

    Avtal baserade på gästens specifika önskemål, såsom teater- och fotbollsbiljetter samt andra överenskommelser som kräver inträdesbiljett eller liknande måste för att vara giltiga, synas på det slutliga anbudet och evenemangspriset måste betalas till fullo tillsammans med depositionen. Sådana biljetter kan inte ändras eller återbetalas efter beställning, oavsett avbeställningsregler, om inte gästen har en separat avbeställningsförsäkring. I detta fall måste berört försäkringsbolag kontaktas för eventuell kompensation. På sådana arrangemang finns ingen ångerrätt. Om så möjligt, ska sådana biljetter skickas till kunden före avfärdsdatum. Alternativt kan de hämtas ut på vissa utvalda platser, enligt beskrivning av Spain is More.

    Spain is More kan inte hållas ansvarig om sådana matcher, föreställningar, konserter, m.m. flyttas, ändras, ställs in eller andra händelser, och alla kostnader för att ändra flygbiljetter, hotell etc. skall betalas av kunden. Emellertid hjälper Spain is More till med att ändra bokningarna så att resan kan genomföras.
  9. Ändring av resplan/resa
  10. Om gästen fram till 10 dagar före avresedatum önskar att ändra i reseprogrammet, t.ex. hotell, bilstorlek, aktiviteter eller liknande debiteras gästen för eventuell ökning av priset samt 10% av det nya priset till en minimikostnad på 30€.

    Om en förändring av resplanen görs efter 10 dagar före avresedatum, eller under semesterperioder debiteras gästen för eventuell ökning av priset samt 20% av det nya priset till en minimikostnad på 75€.
  11. Ansvar
  12. Spain is More tar inget ansvar för handlingar eller omständigheter som är bortom dess kontroll, såsom strejk, stöld, väder, m.m. eller andra fall av Force Majeure som kan störa den normala leveransen av de kontrakterade tjänsterna..

    Under alla omständigheter är gästen snarast skyldig att informera Spain is More vid en sådan situation, så att Spain is More omedelbart kan vidta alla nödvändiga åtgärder för att försöka minimera eventuella negativa konsekvenser.

    Telefonnummer och e-postadress till Spain is More anges tydligt i resedokumenten som skickas till våra gäster före avfärd.
  13. Flygresor
  14. Bokning av flyg via Spain is More sker alltid på de enskilda flygbolagens villkor. Flygbolagen är 100% ansvariga för förseningar, ersättningar, avbokningar m.m. och Spain is More är således inte skyldig att ersätta kostnader för omständigheter som drabbat gästen. Gästen måste i alla fall kontakta flygbolaget gällande ersättning för avbokning, försening, bagageproblem m.m. Flygresor är inte en inkomstkälla för Spain is More och betraktas helt enkelt som en tjänst för våra gäster.

    Det är gästens ansvar att se till att sitt bagage överensstämmer med det enskilda flygbolagets regler för vikt, storlek och antal.
  15. Biluthyrning
  16. Spain is More samarbetar uteslutande med välrenommerade och professionella billeverantörer. Uthyrningsvillkor beror på det enskilda biluthyrningsföretaget, men oftast innehåller de en grundläggande försäkring och obegränsad körsträcka.

    Gästen kan komma att debiteras lokala skatter eller avgifter för upphämtning, i synnerhet vid återlämning av hyrbilen på en annat plats än där den hämtades. Spain is More tar inget ansvar för sen upphämtning eller återlämning av hyrbilen, liksom inte för det lokala biluthyrningsföretagets öppettider. Ytterligare kostnader för sen upphämtning eller återlämning, m.m. står gästen för och betalas direkt till biluthyrningsföretaget.

    Extra utrustning (GPS, barnstolar, m.m), ytterligare förare och extra försäkring m.m. måste avtalas med och betalas direkt till hyrbolaget vid upphämtning. Valfri utrustning kan bokas i förväg med Spain is More, men måste betalas direkt till biluthyrningsföretaget vid hämtning av bilen.
  17. Semesterboende
  18. Spain is More använder sig av en rad olika semesterboenden som till mestadels ägs av privata hyresvärdar. På Spain is More jobbar vi uteslutande med välrenommerade och kvalitetssäkra hyresvärdar där villkoren för varje enskilt boende kan variera något. Vid hyrning av alla våra semesterbostäder måste våra gäster, under alla omständigheter, följa gällande regler för boendet i fråga.

    Allergier: även om husbeskrivningen säger att husdjur inte är tillåtna, är det möjligt att ägaren har haft husdjur där under sin vistelse. Om du har allergier, vänligen kontakta oss före du bokar så att vi kan prata med ägaren.

    Sängkläder, lakan, handdukar etc. är, om inte annat anges, inkluderade i hyran.
  19. Ansvarig resebyrå
  20. Alla erbjudanden och beskrivningar på denna webbplats är organiserade av:

    Spain is More 2010 S.L.
    Calle Ancha 23, 3
    24003 León
    Spanien
    C.I.F : B24635476 . Licensnummer : CICL.24 – 072.
    Huvudansvariga: Virginia Fernández de Vega Chávarri och Rasmus Dissing Pedersen.